Zmiany w usłudze 3D Secure
Szanowni Państwo,
pragniemy poinformować o wdrożeniu zmian w usłudze 3D Secure i obsłudze transakcji kartami w Internecie.
Zmiany przygotowane w związku z wymogami prawa zwiększą bezpieczeństwo Banków i Klientów przy transakcjach realizowanych w Internecie, spowodują też, że obsługa takich transakcji będzie dla Klientów bardziej wygodna.
Od dnia 15 lutego 2021 r. wdrożone zostaną następujące zmiany:
- obowiązkowe stanie się podawanie przez Klientów PINu podczas realizowania transakcji z usługą 3D Secure. Klient zawsze jako pierwszy czynnik uwierzytelnienia przy transakcji Internetowej z usługą 3D Secure będzie musiał podać kod PIN ustanowiony przez siebie w portalu Kartosfera.
- poprawa procesów: o nadawania kodu PIN dla usługi 3D Secure w portalu KartoSFERA,
- o uwierzytelniania transakcji przy użyciu usługi 3D Secure.
Dlatego każdy Klient naszego Banku Spółdzielczego w Kątach Wrocławskich, który chce dokonywać płatności w Internecie, musi ustawić w portalu Kartosfera kod PIN.
Kod ten Klient ustala jednorazowo dla wszystkich kart posiadanych i wydanych w przyszłości. Klient ma możliwość zmiany kodu PIN do transakcji internetowych w Kartosferze.
Brak ustawienia kodu PIN będzie skutkował tym, że transakcja nie zostanie uwierzytelniona, a tym samym będzie nieskuteczna. Zostanie wyświetlony poniższy komunikat.
Co należy zrobić?
Aby móc płacić kartą płatniczą w Internecie, po zalogowaniu się w portalu Kartosfera.pl i ustanowieniu PINu Klient będzie mógł realizować transakcje z 3D Secure podając podczas takiej transakcji w pierwszej kolejności kod PIN a następnie kod otrzymany SMSem. Dla Klientów, którzy już mieli ustanowiony kod PIN nie zajdą żadne zmiany podczas realizacji transakcji z 3D Secure - tak jak obecnie będą je musieli potwierdzać PINem i kodem otrzymanym SMSem.